Прочетен: 2911 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 10.05.2011 22:15
[11:40] А Соломон (Аврелиан) искаше да убие Иеровоама (Диоклетиан), но Иеровоам (Диоклетиан) стана, та избяга в Египет (Кубан) при Сусакима, египетски цар, и живя в Египет (Кубан) до смъртта Соломонова (Аврелианова).
[11:41] Останалите дела на Соломона (Аврелиана) и всичко, що той върши, и мъдростта му са описани в книгата на делата Соломонови (Аврелианови).
[11:42] Времето, през което Соломон (Аврелиан) царува в Иерусалим (София) над цял Израил (Илирик), беше четирийсет години.
[11:43] И Соломон (Аврелиан) почина при отците си и биде погребан в града на баща си Давида (София); и вместо него се възцари син му Ровоам (Максимиан Херкулий).
Следват животоописанията на Израилският цар Иеровоам (римски император Аврелий Диоклитиан и Български цар Иван Асен ІІ) и царят на Иудея Ровоам ( Аврелий Максимиан Херкулий, Михаил Каломан и Михаил Асен)
[12:1] Ровоам (Максимиан)
отиде в Сихем (Никомедия), понеже в Сихем (Никомедия) бяха дошли всички
израилтяни, за да го възцарят.
[12:2] Чу за това Наватовият
син Иеровоам (Диоклетиан), когато се намираше още в Египет (Кубан), където беше
избягал от цар Соломона (Аврелиан), и се върна от Египет (Кубан);
През 1217 г. след 10 годишно изгнание Иван Асен II се завъръща в България с дружина руски наемници, за да си върне бащиното наследство — българския царски престол.
http://bg.wikipedia.org/wiki/Иван_Асен_II
[12:3] пратиха за него и го
повикаха. Тогава Иеровоам (Диоклетиан) и цялото израилско събрание дойдоха и
говориха на (цар) Ровоама (Максимиан), думайки:
[12:4] твоят баща ни наложи
тежко иго, ти пък облекчи ни жестокото робство от баща ти и тежкото иго, що ни
е той наложил, и тогава ще ти служим.
[12:5] Той им отговори: идете
си и след три дни дойдете пак при мене. И народът се разотиде.
[12:6] Цар Ровоам (Максимиан)
се съветва със старците, които предстояха при баща му Соломона (Аврелиан),
докле беше жив, и рече: как ще ме посъветвате да отговоря на тоя народ?
[12:7] Те му отговориха и
казаха: ако ти днес бъдеш слуга на тия люде и им услужиш, ако ги задоволиш и им
говориш благи думи, те ще ти бъдат роби през всички дни.
[12:8] Но той не послуша
съвета, който старците му бяха дали, и се съветва с младежите, които бяха
пораснали заедно с него и които предстояха при него,
[12:9] и им каза: какво ще ме
посъветвате да отговоря на тия люде, които ми говориха и казаха: облекчи игото,
което баща ти ни наложи?
[12:10] Младежите, пораснали
заедно с него, му отговориха и казаха: тъй кажи на тия люде, които са ти
говорили: "твоят баща ни наложи тежко иго, ти пък ни облекчи"; тъй им
кажи: кутлето ми е по-дебело от бедрата на баща ми;
[12:11] и тъй, ако баща ми ви
е налагал тежко иго, аз ще увелича вашето иго; баща ми ви наказваше с бичове,
аз пък ще ви наказвам със скорпии.
[12:12] Иеровоам
(Диоклетиан)и всички люде дойдоха при Ровоама (Максимиан) на третия ден, както
бе заповядал царят, думайки: дойдете при мене на третия ден.
[12:13] И царят грубо отговори
на народа и не послуша съвета, що му бяха дали старците;
[12:14] и говори по съвета на
младежите и рече: баща ми ви наложи тежко иго, аз пък ще увелича вашето иго;
баща ми ви наказваше с бичове, аз пък ще ви наказвам със скорпии.
[12:15] И царят не послуша
народа, защото тъй бе съдено от Господа, за да се изпълни думата Му, която бе
изрекъл Господ чрез Ахия Силомец на Наватовия син Иеровоама (Диоклетиан).
[12:16] И всички израилтяни
видяха, че царят ги не послуша. Тогава людете отговориха на царя и рекоха:
какъв дял имаме у Давида (Клавдий ІІ)? За нас няма дял у сина Иесеев (Асенов);
по шатрите си, Израилю! Сега знай своя дом, Давиде (Клавдий)! И Израил (Илирик)
се разотиде по шатрите си.
[12:17] Ровоам (Максимиан)
царуваше само над Израилевите синове, които живееха в Иудините (Тракия)
градове.
[12:18] Цар Ровоам
(Максимиан) прати Адонирама, началника на данъците; но всички израилтяни го
затрупаха с камъни, и той умря, а цар Ровоам (Максимиан) бързо се качи в
колесница, за да избяга в Иерусалим (София).
[12:19] И Израил (Илирик) се
отметна от Давидовия (Клавдиевия) дом и доднес.
[12:20] Когато всички
израилтяни чуха, че Иеровоам (Диоклетиан) се върнал (от Египет) (Кубан),
пратиха та го повикаха в събранието и го възцариха над всички израилтяни. С
Давидовия дом не остана никой, освен коляното Иудино (Тракия) (и Вениаминово)
(Беника).
[12:21] Ровоам (Максимиан),
като пристигна в Иерусалим (София), събра от целия Иудин дом и от коляното
Вениаминово ето и осемдесет хиляди отбор войници, за да воюват с Израилевия дом
и да възвърнат царството на Соломоновия (Аврелиановия) син Ровоама (Максимиан).
[12:22] И биде слово Божие
към Самея, човек Божий, и биде казано:
[12:23] кажи на Соломоновия
(Аврелиановия) син Ровоама (Максимиан), цар иудейски, и на целия Иудин и
Вениаминов дом и на останалия народ:
[12:24] тъй говори Господ: не
ходете и не почвайте война с вашите братя, Израилевите синове; върнете се
всякой у дома си, понеже това беше от Мене. И те послушаха Господните думи и се
върнаха назад по словото Господне.
[12:25] Иеровоам (Диоклетиан)
съгради Сихем (Никомедия) на Ефремова планина и се засели в него; оттам тръгна
и застрои Пенуил.
[12:26] И Иеровоам
(Диоклетиан) си говореше в сърцето: царството може пак да премине към Давидовия
дом;
[12:27] ако тоя народ отива в
Иерусалим (София) да принася жертви в дома Господен, то сърцето на тоя народ ще
се обърне към своя господар Ровоама (Максимиан), цар иудейски, ще ме убият и ще
се върнат при Ровоама (Максимиан), цар иудейски.
[12:28] И царят, като се посъветва,
направи два златни телеца и каза (на народа): не ви трябва да ходите в
Иерусалим; ето твоите богове, Израилю, които те изведоха из Египетската земя.
[12:29] И единия постави във
Ветил, а другия - в Дан.
[12:30] Това доведе до грях,
защото народът почна да ходи при единия от тях, даже в Дан (и оставиха храма
Господен).
[12:31] И съгради капище на
оброчището и постави от народа свещеници, които не бяха от Левиевите синове.
[12:32] Иеровоам (Диоклетиан)
установи празник в осмия месец, на петнайсетия ден на месеца, подобен на оня
празник, какъвто имаше в Иудея (Тракия), и принасяше жертви върху жертвеника;
същото направи и във Ветил (Търново), за да се принасят жертви на телците,
които направи. И постави във Ветил свещеници на оброчищата, които бе устроил,
[12:33] и принесе жертви
върху жертвеника, който бе съградил във Ветил (Търново), в петнайсетия ден на
осмия месец, месец, който произволно назначи; - и установи празник за синовете
Израилеви и пристъпи към жертвеника, за да прикади.
"Превръщането на България в първостепенна сила в Югоизточна Европа дава тласък на икономически и културен възход. Следвайки политиката на предшествениците си - Иван Асен I и Калоян, цар Иван Асен II пренася мощите на света Петка Търновска в столицата си, строи църкви и се грижи за украсата им. Неговото управление дава тласък за развитието на Търновската художествена и архитектурна школи."
Краят на Диоклетиан според 3 Книга Царства
Споменах, че Именника е поместен в Летописец Елински и Римски, веднага след 4 книга на Царете от Старият завет на Библията. Логично е тогава, да търсим и други паралели на имената на иудейските и израилски царе от книги 3 и 4 Царства и тези на римските императори. Нека да направим опит и да видим дали ще се получи нещо.
След смъртта на Давид и неговият син Соломон, царството се разделя на две. Десет колена преминават под властта на Наватовият син Иеровоам, а две, на Иуда и Вениамин остават на Соломоновият син Ровоам. В Римската империя има едно подобно разделение на Източна и Западна Римска Империя. Традиционната история преписва това разделение на император Константин І Велики, но изглежда то е станало по-рано, още по времето на Диоклетиан.
Илирик (Iliric – Icrail) бил под управлението на Давид и Соломон. След смъртта на Соломон, на власт идва неговият син Ровоам (Максимиан Херкулий). Той е известен от историята с прословутата си жестокост. В библията пише, че след поредното увеличаване на данъците, народът на Исраел (Илирик) се разотишъл по шатрите си и така станало разделението:
“И всички израилтяни
видяха, че царят ги не послуша. Тогава людете отговориха на царя и рекоха:
какъв дял имаме у Давида? За нас няма дял у сина Иесеев; по шатрите си,
Израилю! Сега знай своя дом, Давиде! И Израил се разотиде по шатрите си. Ровоам
царуваше само над Израилевите синове, които живееха в Иудините градове.»
3 Царства, 12:16-17
Към Ровоам остават единствено Колената Иудино и Вемиаминово, които живеели на територията на Тракия и Софийска област. Над останалите 10 Исраилски (Илирически) племена от великата империя идва на власт Иеровоам. Така първият цар на Иудея станал Ровоам. Ровоам е съкратен вариант на Марк Аврелий, както е името на Максимиан, само че записано обратно – М. Авр + Ел(божествен). Той царува в най главният град на Иудея (Румелия) – Иерусалим (Сердика):
[14:1] В онова време се разболя Иеровоамовият (Диоклетиановият)
син Авия. [14:2] И Иеровоам (Диоклетиан) рече на жена си:
стани и се преоблечи, за да те не познаят, че си Иеровоамова (Диоклетианова) жена,
па иди в Силом (Преслав). Там е пророк Ахия, който ми предрече, че ще бъда цар
на тоя народ.
[14:3] Вземи със себе си (за Божия човек) десет
хляба, питки и гърне мед, па иди при него; той ще ти каже, какво ще стане с
детето.
[14:4] Иеровоамовата (Диоклетиановата) жена тъй и
направи: стана, отиде в Силом (Преслав) и влезе в къщата на Ахия. Ахия вече не
можеше да вижда, защото очите му бяха станали неподвижни от старост.
[14:5] И Господ рече на Ахия: ето Иеровоамовата (Диоклетиановата)
жена иде да те пита за сина си, понеже е болен; кажи й тъй и тъй; тя ще дойде
преоблечена.
[14:6] Ахия, като чу шум от краката й, когато влезе
през вратата, каза: влез, Иеровоамова (Диоклетианова) жено; защо ти трябваше да
се преобличаш? Аз съм страшен пратеник до тебе.
[14:7] Иди кажи на Иеровоама (Диоклетиана): тъй
говори Господ, Бог Израилев (на Илирик): Аз те издигнах изсред простия народ и
те поставих вожд на Моя народ Израиля,
[14:8] изтръгнах царството от Давидовия (Клавдиевия)
дом и го дадох на тебе; ала ти не си такъв, какъвто беше Моят раб Давид
(Клавдий), който пазеше заповедите Ми и който Ме последваше от все сърце,
вършейки само онова, що е угодно пред очите Ми;
[14:9] Ти постъпваше по-лошо от всички, които бяха
преди тебе, и отиде, та си направи други богове и истукани, за да Ме дразниш, а
Мене отхвърли зад гърба си;
[14:10] затова Аз ще напратя бедствия върху
Иеровоамовия (Диоклетиановия) дом и ще изтребя у Иеровоама (Диоклетиана) дори и
което мочи до стена, що е затворено и изоставено у Израиля (Илирик), и ще
измета Иеровоамовия (Диоклетиановия) дом досущ, както смет измитат;
[14:11] който от Иеровоамовия (Диоклетиановия) дом
умре в града, него псета ще изядат, а който умре на полето, него птици небесни
ще изкълват; тъй каза Господ.
[14:12] Стани, та иди у дома си; и, щом кракът ти
стъпи в града, детето ще умре;
[14:13] всички израилтяни ще го оплачат и ще го
погребат, защото само то от Иеровоамовия (Диоклетиановия) дом ще влезе в гроб,
понеже у него, от целия Иеровоамов (Диоклетианов) дом, се намери нещо добро
пред Господа, Бога Израилев.
[14:14] И Господ ще Си издигне над Израиля (Илирик) цар,
който ще изтреби Иеровоамовия (Диоклетиановия) дом в оня ден; и какво? - даже
днес!
[14:15] И Господ ще порази Израиля (Илирик), и той ще
бъде като тръст, която се клати във водата, и ще изхвърли израилтяните от тая
хубава земя, която даде на бащите им, и ще ги разпилее зад реката (Дунав),
задето си направиха идоли и дразнеха Господа;
[14:16] и ще изостави (Господ) Израиля (Илирик) поради
греховете на Иеровоама (Диоклетиана), които той сам стори, и с които вкара в
грях Израиля (Илирик).
[14:17] Иеровоамовата (Диоклетиановата) жена стана,
тръгна и дойде в Тирца (Трир, Августа Тривери); и, щом пристъпи къщния праг,
детето умря.
[14:18] И всички израилтяни го погребаха и оплакаха,
по словото на Господа, което Той изрече чрез Своя раб, пророк Ахия.
[14:19] Останалите дела на Иеровоама (Диоклетиан) -
как е воювал и как е царувал - са описани в летописите на израилските царе.
[14:20] Времето, през което царува Иеровоам
(Диоклетиан), беше двайсет и две години (284 – 305 г.); и почина при отците си,
и вместо него се възцари син му Нават.
Максимиан
[14:21] Соломоновият (Аврелиановият) син Ровоам (Максимиан Херкулий) царува в Иудея (Тракия).
Ровоам (Максимиан Херкулий) беше на четирийсет и една години, когато се възцари, и царува седемнайсет години (286 – 305 г.) в Иерусалим (Сердика), в града, който Господ избра от всички Израилеви колена, за да пребъдва там името Му. Името на майка му беше Наама (Ана Мария), амонитка (унгарка).
Другото
име на този град е Сердикия, или Средец. Той е бил избран от Бог за център на
народа на Исраил (Илирик).
Максимиан
Херкулий царува като съуправител на Диоклетиан (286 – 305 г.) 19 г. в Иерусалим
(Сердика). Днес четем, че този император е бил от простолюдието. Аврелий Виктор
казва за него следното:
«Аврелий Максимиан, по приякор Херкулий, имал
необуздан характер, бил крайно сластолюбив и несъобразителен; произхождал от
една селска местност в Панония. И днес още (?) недалеч от Сирмиум се издига
хълм, където е разположен дворецът, в който родителите му са работели като
надничари.» (Авр. Викт. Извл. ХL)
На
един надпис намерен в Рим можем да прочетем какви титли е имал този император:
“На великия, непобедим и най храбър от всички предишни принцепси император Цезар Марк Аврелий Валерий Максимиан Благочестивия, Щастливия, Непобедимия Август, 4 пъти консул, баща на отечеството, проконсул, Септимий Валенцион, високоблагороден мъж, изпълняващ длъжността преториански префект, най достоен мъж, предан на волята и величието му.”
Той подхожда повече на синът на Соломон, отколкото на селянин.
[14:22] Иуда вършеше, което беше неугодно пред очите
на Господа, и Иудините синове Го дразнеха повече, отколкото бащите им с греховете
си, които бяха правили.
[14:23] Те си бяха издигнали оброчища, статуи и
капища на всеки висок хълм и под всяко сенчесто дърво.
[14:24] В тая земя имаше и блудници, които вършеха
всички гнусотии на ония народи, които Господ бе прогонил от лицето на
Израилевите синове.
[14:25] На петата година от Ровоамовото (Максимиан
Херкулий) царуване египетският цар Сусаким излезе против Иерусалим (София)
„След смъртта на Иван Асен II, положението в страната става тревожно, вследствие на засилващия се натиск от страна на монголо-татарите, които по това време опустошават Средна Европа. През есента на 1242 или 1243 г., навярно на връщане от маджарските земи, татарските орди на Батий опустошават Северна България и принуждават търновското регентство да плаща ежегоден данък на образувалата се в Южна Русия монголо-татарска държава, известна под названието „Златната орда“.”
http://bg.wikipedia.org/wiki/Коломан_I_Асен
[14:26] и взе съкровищата на дома Господен и
съкровищата на царския дом (и златните щитове, които Давид (Клавдий ІІ Готски) бе
взел от рабите на сувския (Киевския) цар Адраазара (Ордински цар) и бе внесъл в
Иерусалим, София). Всичко взе; взе и всички златни щитове, които бе направил
Соломон (Аврелиан).
[14:27] И вместо тях цар Ровоам (Максимилиан) направи
медни щитове и ги даде в ръцете на началниците и телохранителите, които пазеха
входа на царския дом.
[14:28] Когато царят отиваше в дома Господен,
телохранителите ги носеха, а после ги връщаха в жилището на телохранителите.
[14:29] Останалото за Ровоама (Максимилиан) и за
всичко, що е вършил, е описано в летописите на иудейските царе.
[14:30] Между Ровоама (Максимилиан) и Иеровоама (Диоклетиан)
имаше война през всички дни на живота им.
[14:31] Ровоам (Максимиан) почина при отците си и
биде погребан при тях в Давидовия град (крепостта Сердика).
Името на майка му беше Наама (Ана Мария), амонитка (унгарка).
„Калима̀н I Асѐн (също и Коломан I Асен) е цар на България от 1241 до 1246 г. Той е син на цар Иван Асен II. Възкачва се на престола едва седемгодишен. Калиман I е син на Иван Асен II от брака му с унгарската принцеса Анна-Мария. От името на малолетния цар държавата е управлявана от регентство.”
Следва.